Przejdź do treści
Marketing

Zespół Sembiotic o automatycznych strategiach ustalania stawek w Google Ads cz. 1

Podobnie jak w przypadku metod ręcznych, nie w każdym typie kampanii dostępne są wszystkie strategie
Bartosz Mróż
Bartosz Mróż
1 minuta czytania

Podobnie jak w przypadku metod ręcznych, nie w każdym typie kampanii dostępne są wszystkie strategie.

Maksymalizuj liczbę konwersji jest najbardziej uniwersalnym i najczęstszym wyborem z tej grupy. Jest on dostępny w reklamach tekstowych, graficznych oraz wideo.

Kolejną istotną strategią jest maksymalizuj wartość konwersji, którą możemy zastosować w kampaniach wymienionych powyżej oraz dodatkowo w reklamach produktowych.

Zmaksymalizuj liczbę kliknięć wykorzystamy w tych samych kampaniach, co w strategii powyżej.

Dla kampanii w sieci wyszukiwania dedykowana jest dodatkowa opcja – docelowy udział w wyświetleniach.

Zasada działania tych strategii jest prosta – w kwestii stawek za kliknięcie zostawiamy (prawie) wszystko w rękach Google, który będzie dążyć do osiągnięcia wyznaczonego przez nas celu.

Pamiętajmy natomiast, że dwie pierwsze metody są oparte na uczeniu maszynowym i analizie aukcji reklamowych w czasie rzeczywistym, tak aby osiągnąć, jak najwięcej konwersji lub ich wartości, a pozostałe dwie tylko na uzyskaniu jak największej liczby kliknięć lub największego udziału w wyświetleniach.

Więcej informacji w cz. 2