Przejdź do treści
Marketing

Strategia ustalania stawek w Google Ads cz. 1

Odpowiedni dobór tego rozwiązania jest kluczowy dla prawidłowego działania kampanii
Bartosz Mróż
Bartosz Mróż
1 minuta czytania

Odpowiedni dobór tego rozwiązania jest kluczowy dla prawidłowego działania kampanii.

Na początek warto jednak zrozumieć, jakie typy tych strategii udostępnione są w Google Ads

Pierwszą, najbardziej podstawową opcją jest ręczne ustalanie stawek

Dostępne są następujące rozwiązania:

  • CPC ustawiany samodzielnie,
  • docelowy CPM,
  • maksymalny CPV.

Ich działanie nie jest skomplikowane – ustalamy jaką maksymalną stawkę jesteśmy gotowi zapłacić za kliknięcie, obejrzenie, czy tysiąc wyświetleń reklamy. Następnie Google Ads umieszcza nas w każdej aukcji reklamowej, do której możemy przystąpić (zgodnie z ustawieniami kampanii) Spośród wszystkich konkurencyjnych ofert reklamodawców, wybierana jest kreacja z najwyższym rankingiem reklamy (stawka pomnożona przez wynik jakości). Dodatkowo możemy wprowadzać dostosowania stawek, które powodują, że dla pewnych obszarów nasza stawka zostanie podniesiona lub obniżona. W tym wypadku może dotyczyć to płci, wieku, lokalizacji, godziny, dnia tygodnia, urządzenia, czy zainteresowań użytkownika.

Druga opcja związana jest z CPC ustalanym ręcznie

Nazywa się ona ulepszone CPC. Jest to strategia półautomatyczna. Oznacza to, że ustalamy ręcznie stawkę, ale Google może ją podnieść, jeśli prawdopodobieństwo konwersji jest wysokie lub obniżyć ją, kiedy szansa na konwersję jest niska.

Dalszy ciąg w drugiej części artykułu. Szukaj na blogu Sembiotic.