Słownik pojęć w Kampanii Google Ads od Sembiotic
Mamy nadzieję, że pozwoli Wam on choć trochę zrozumieć żargon używany przez marketerów na całym świecie.
Dziś chcemy skupić się na wyjaśnieniu różnego rodzaju skrótowców
Być może często słyszeliście określenia typu „Tutaj CPC mamy znacznie niższe, niż konkurencja” lub „CTR nam mocno wzrosły”. O to, co to tak naprawdę się kryje pod tymi wyrażeniami:
CPC (ang. cost per click)
koszt za kliknięcie. Może oznaczać maksymalną stawkę, jaką chcemy dać za kliknięcie w reklamę. Specjaliści posługujący się tym skrótem, bardzo często odnoszą się do średniej ceny, jaką zapłaciliśmy za interakcję – prawidłowo więc powinniśmy użyć określenia średnie CPC.
CTR (ang. click through rate)
współczynnik klikalności. Określa procentowy stosunek liczby kliknięć do liczby wszystkich wyświetleń reklamy. Co do zasady im jest on większy, tym reklama jest bardziej atrakcyjna dla odbiorcy. Współczynnik ten jednak dość mocno różni się w każdej branży.
CPA (ang. cost per acquisition)
koszt pozyskania klienta, najczęściej określamy tym koszt konwersji. Podobnie jak w przypadku CPC, najczęściej mówiąc o nim, mamy na myśli średni koszt w działaniach reklamowych. W Panelu Google Ads jest również możliwe ustawienie strategii ustalania stawek jako docelowe CPA, gdzie określamy, ile chcielibyśmy maksymalnie płacić za konwersje.