Przejdź do treści
Marketing

Słownik pojęć Google Ads cz. 2

Mamy nadzieję, że ułatwi Wam to rozmowę w tematach marketingowych ze specjalistami
Bartosz Mróż
Bartosz Mróż
1 minuta czytania

CPL (ang. cost per lead)

koszt pozyskania leada, czyli np. formularza kontaktowego, czy telefonu do firmy.

CPM (ang. cost per mile)

koszt tysiąca wyświetleń. Tak samo, jak przy CPC, może on oznaczać maksymalną stawkę, jaką chcemy zapłacić za uzyskanie tysiąca wyświetleń reklamy (tylko dla kampanii graficznych i reklam na YouTube). ale najczęściej mówi się o średnim koszcie, czyli średnim CPM.

CPV (ang. cost per view)

koszt obejrzenia. Dotyczy to reklam na YouTube, ale tylko tych możliwych do pominięcia. Określa ile zapłaciliśmy za obejrzenie 30. sekund lub więcej danego materiału, całej reklamy lub kiedy doszło do kliknięcia. Podobnie jak w przypadku poprzednich wskaźników, najczęściej chodzi nam o średnią.

Dziękujemy za Waszą uwagę. Mamy nadzieję, że ułatwi Wam to rozmowę w tematach marketingowych ze specjalistami. Gdyby pojawiły się jakieś pytania do tego, czy zupełnie innego tematu, to oczywiście jesteśmy do Waszej dyspozycji w sekcji komentarzy.