Przejdź do treści
Marketing

Słów kilka o ręcznych metodach ustalania stawek w Google Ads cz. 1

Na wstępie chcemy zaznaczyć, że nie każdą z tych strategii można stosować we wszystkich typach kampanii
Bartosz Mróż
Bartosz Mróż
1 minuta czytania

Na wstępie chcemy zaznaczyć, że nie każdą z tych strategii można stosować we wszystkich typach kampanii.

CPC ustalane ręcznie cieszy się największą popularnością, między innymi ze względu na uniwersalność. Strategia ta jest dostępna w ustawieniach reklam produktowych, w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej.

W przypadku reklam graficznych oraz wideo pojawia się dodatkowa opcja w postaci Docelowego CPM (koszt tysiąca wyświetleń).

Maksymalne CPV ma zastosowanie tylko w reklamie wideo.

Tak jak pisaliśmy ostatnio – podstawowa zasada działania tego typu strategii jest prosta – ustawiamy maksymalną stawkę za dane działanie.

Istotne jest jednak to, że możemy dostosowywać stawki dla poszczególnych obszarów np. do płci, wieku, lokalizacji, godziny, dnia tygodnia, urządzenia, czy zainteresowań użytkownika. Wartość dostosowania może wynosić -100% (całkowite wykluczenie) lub znajdować się w zakresie od -90% do +900%.

Funkcja ta jest pomocna w dwóch przypadkach

  • gdy chcemy obniżyć stawki lub wykluczyć pewne kanały, które według nas nie będą dobrze konwertować;
  • w toku pracy optymalizacyjnej, gdy widzimy, że w danych obszarach osiągamy lepsze lub gorsze wyniki.

Dostosowania te modyfikują naszą maksymalną stawkę w aukcjach reklamowych. Dla przykładu – jeśli mamy max CPC ustawione na poziomie 1 zł, a damy +20% dla użytkowników komputerów, to nasza stawka dla nich wyniesie 1,20 zł.

Ważne – jeśli ustalimy kilka dostosowań i dana osoba pasuje do kilku takich kategorii, to stawki te mnożą się, jednak nie więcej, niż do wartości -90% lub +900%. Korzystając z poprzedniego przykładu – CPC 1 zł, urządzenia +20%, ale wyszukiwanie ma miejsce w niedzielę, gdzie mamy +15%. W tym wypadku 1,2 zł mnożymy przez 1,15 (100% stawki + 15% dostosowania), co finalnie daje nam 1,38 zł.

Reszta informacji w kolejne części.