Przejdź do treści
Marketing

Reklamy produktowe w praktyce

Reklamy produktowe są głównym źródłem ruchu i sprzedaży dla sklepów internetowych
Rafał Laks
Rafał Laks
1 minuta czytania

Reklamy produktowe są głównym źródłem ruchu i sprzedaży dla sklepów internetowych

Poniżej 6 powodów, dlaczego warto je stosować.

1. Przedstawiają wizualnie produkt, wraz z jego ceną. Dzięki temu potencjalny klient może poznać najważniejsze informacje o szukanym produkcie, zanim wejdzie na stronę.

2. Najczęściej wyświetlają się nad reklamami tekstowymi lub obok nich, dzięki czemu zapewniają większą ekspozycję.

3. Mimo dużej konkurencji łatwo wyświetlić reklamę swojego produktu, gdyż maksymalnie może pokazać się aż 35 produktów. Dzięki temu kliknięcia w reklamy produktowe są tańsze niż w reklamach tekstowych.

4. Reklamy te dodatkowo wyświetlają się w zakładce zakupy gdzie można dokonać porównania produktów między sklepami. Wyniki można dodatkowo filtrować według wielu atrybutów np. cena.

5. Kolejną zaletą jest mierzalność działań nawet w rozbiciu na pojedyncze produkty, możliwość ich optymalizacji, oraz wykluczania zapytań o niskiej jakości. Dostajemy też pełne statystyki o wartości sprzedanych produktów, dzięki czemu możemy dążyć do odpowiedniego zwrotu z inwestycji.

6. Kampanie produktowe są proste i szybkie w konfiguracji, gdyż używamy pliku produktowego wygenerowanego z platformy sklepowej, a nie słów kluczowych.

Mamy nadzieję, że przybliżyliśmy nieco zagadnienie reklam produktowych i dlaczego są tak istotne w branży e-commerce.

Jeśli temat Was zainteresował i pojawiły się jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu!