Przejdź do treści
Marketing

Ręczne metody ustalania stawek w Google Ads cz. 2

Biorąc pod uwagę wiedzę z pierwszej części tego artykułu nasuwa się ważne pytanie - kiedy warto stosować ręczne strategie?
Bartosz Mróż
Bartosz Mróż
1 minuta czytania

Biorąc pod uwagę wiedzę z pierwszej części tego artykułu nasuwa się ważne pytanie- kiedy warto stosować ręczne strategie?

Rekomendujemy to w dwóch przypadkach:

Na nowym koncie, bez żadnej historii konwersji. Uczenie maszynowe działa najlepiej, kiedy ma dużo danych do analizy. Kiedy dopiero zaczynamy reklamowanie, algorytmy mają dużo niewiadomych, przez co strategie automatyczne i półautomatyczne ustawione od początku, zazwyczaj generują dużo gorsze wyniki niż odpowiednio dostosowane ręczne stawki.

Po prostu kiedy chcemy mieć ścisłą kontrolę nad naszym CPC. Sprawdzi się to np. w sytuacjach, gdy nie uda nam się ustawić rzetelnych konwersji, które będą odzwierciedlały rzeczywiste kontakty lub gdy tych działań jest po prostu mało.

Ulepszone CPC działa bardzo podobnie co zwykłe. Można je wdrażać w tych samych typach kampanii, a także ustawiać dostosowania. W tym wypadku system sam stara się dodatkowo dobrać odpowiednio powiększone bądź zmniejszone, celem zwiększenia liczby konwersji lub ich wartości – która z tych opcji ma być brana pod uwagę, ustawiamy sami.

Pojawia się dodatkowo pytanie, po co jest strategia ulepszonego CPC i jaką ma przewagę nad ręcznymi metodami, a jaką nad automatycznymi? Ustawiając pożądane przez nas eCPC, system będzie dążył do uzyskania niższego niż ustalone kosztu kliknięcia, ale jednocześnie będzie chciał wygenerować więcej konwersji lub większą sprzedaż. Pozwala to mieć kontrolę nad średnim CPC, jednocześnie stosując zaawansowane systemy uczące się, aby polepszyć nasze wyniki.

Mamy nadzieję, że przybliżyliśmy nieco to zagadnienie.

Jeśli temat Was zainteresował i pojawiły się jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu!