Przejdź do treści
Marketing

Automatyczne strategie ustalania stawek w Google Ads cz. 2

Przy omawianiu ręcznych metod wspominaliśmy, że można dodawać dostosowania stawek. Patrząc więc na sposób działania automatycznych strategii, wydawałoby się, że modyfikatory nie powinny działać
Bartosz Mróż
Bartosz Mróż
2 minuty czytania

Przy omawianiu ręcznych metod wspominaliśmy, że można dodawać dostosowania stawek. Patrząc więc na sposób działania automatycznych strategii, wydawałoby się, że modyfikatory nie powinny działać.

Jest to tylko częściowo prawda.

Oto jak więc to działa w tym przypadku:

Maksymalizuj liczbę konwersji oraz wartości konwersji i docelowy udział w wyświetleniach – jedyne co będzie brane pod uwagę to ustawienie -100% na urządzeniach, czyli de facto wykluczenie ruchu z komputerów, telefonów lub tabletów.

Dodatkowo, w przypadku maksymalizuj liczbę konwersji, jeśli ustawimy docelowy koszt działania (CPA), system również weźmie pod uwagę inne wartości dostosowań dla urządzeń. Oznacza to, że będzie on dążył do uzyskania kosztu konwersji odpowiednio obniżonego lub podwyższonego o ustawioną wartość procentową.

Przy maksymalizacji liczby kliknięć wszystkie dostosowania działają tak samo, jak w strategiach ręcznych.

Bardzo istotną informacją jest to, że nawet przy takim poziomie automatyzacji, Google daje nam pewne możliwości kontroli. Dzięki temu, że w strategiach inteligentnych możemy ustawić docelowe CPA lub docelowy ROAS, możemy podpowiedzieć algorytmom, jakie wyniki kampanii chcemy uzyskać. Natomiast przy pozostałych metodach, możemy ustawić limit maksymalnej stawki za kliknięcie.

Kiedy zatem warto stosować te rozwiązania:

Przy ograniczonym budżecie marketingowym, gdzie nasz udział w wyświetleniach nie jest wysoki. Dzięki temu system powinien trafniej zarządzić stawkami i mimo utrzymania lub nawet obniżenia liczby wejść na stronę, liczba konwersji powinna rosnąć.

Dla oszczędności czasu i poświęcenia go na myślenie strategiczne, a nie krótkoterminowe analizy i dostosowania stawek. Rolą człowieka coraz bardziej staje się odpowiednia konfiguracja reklam i jego znajomość danej branży. Natomiast komputer odpowiada za jak najlepszą realizację tego planu marketingowego.

Mamy nadzieję, że nakreśliliśmy Wam nieco temat metod ustalania stawek i dlaczego zyskują one swoją popularność wypierając ręczne strategie.