Zespół Sembiotic o automatycznych strategiach ustalania stawek w Google Ads cz. 1
Podobnie jak w przypadku metod ręcznych, nie w każdym typie kampanii dostępne są wszystkie strategie.
Maksymalizuj liczbę konwersji jest najbardziej uniwersalnym i najczęstszym wyborem z tej grupy. Jest on dostępny w reklamach tekstowych, graficznych oraz wideo.
Kolejną istotną strategią jest maksymalizuj wartość konwersji, którą możemy zastosować w kampaniach wymienionych powyżej oraz dodatkowo w reklamach produktowych.
Zmaksymalizuj liczbę kliknięć wykorzystamy w tych samych kampaniach, co w strategii powyżej.
Dla kampanii w sieci wyszukiwania dedykowana jest dodatkowa opcja – docelowy udział w wyświetleniach.
Zasada działania tych strategii jest prosta – w kwestii stawek za kliknięcie zostawiamy (prawie) wszystko w rękach Google, który będzie dążyć do osiągnięcia wyznaczonego przez nas celu.
Pamiętajmy natomiast, że dwie pierwsze metody są oparte na uczeniu maszynowym i analizie aukcji reklamowych w czasie rzeczywistym, tak aby osiągnąć, jak najwięcej konwersji lub ich wartości, a pozostałe dwie tylko na uzyskaniu jak największej liczby kliknięć lub największego udziału w wyświetleniach.
Więcej informacji w cz. 2