Zapomniane reklamy promujące aplikację na telefon
Wielu z nas korzysta z aplikacji mobilnych na smartfonach, ale reklamy z nimi związane kojarzymy głównie z grami. Można i zdecydowanie warto promować też inne aplikacje.
Poniżej 5 głównych zalet tego rozwiązania
1. Aplikację można promować dla osiągnięcia 3 podstawowych celów:
- instalacje aplikacji, gdy chcemy zachęcić nowych użytkowników do zapoznania się z nią,
- zaangażowanie w aplikację, gdy chcemy, aby użytkownik do niej wrócił lub wykonał konkretną akcję (np. zakup wewnątrz systemu),
- rejestracja wstępna na aplikacje, gdy chcemy wzbudzić zainteresowanie, zanim pojawi się ona w sklepie (tylko dla Google Play).
Dzięki tym rozwiązaniom docieramy do użytkowników na różnych etapach ich znajomości z konkretną aplikacją.
2. Reklamy te mogą wyświetlać się w całej sieci Google, czyli w:
- wyszukiwarce po wpisaniu konkretnego słowa kluczowego związanego z aplikacją,
- Google Play w wynikach wyszukiwania, w sekcji podobne aplikacje i na stronie głównej w sekcji proponowane dla Ciebie,
- YouTube przy treściach podobnych do reklamowanej aplikacji,
- sieci reklamowej i w Gmailu.
Dzięki temu zasięgowi możemy wyświetlać reklamy w formacie tekstowym, graficznym, ale również poprzez film promocyjny.
3. Telefony komórkowe odpowiadają za około 60% ruchu generowanego w internecie i wartości te rosną o kilka procent co roku
W samym Google Play jest ponad 3 miliony aplikacji, a miesięcznie dodawanych jest ich ponad 80 tysięcy. Te statystyki pokazują, że ich znaczenie i rola w naszym życiu będą się tylko zwiększać.
4. Kampanie te są w pełni mierzalne
Dostępne są statystyki dotyczące liczby instalacji oraz zakupów wewnątrz aplikacji.
5. Sama konfiguracja reklam jest prosta i intuicyjna
Potrzeba tylko przemyślanych materiałów marketingowych, następnie ustawiamy budżet i nasz oczekiwany koszt pozyskania klienta. Google samo dopasuje najlepsze dla nas grupy odbiorców.