Przejdź do treści
Marketing

Zapomniane reklamy promujące aplikację na telefon

Wielu z nas korzysta z aplikacji mobilnych na smartfonach, ale reklamy z nimi związane kojarzymy głównie z grami. Można i zdecydowanie warto promować też inne aplikacje
Marco Tullio Moretti
Marco Tullio Moretti
2 minuty czytania

Wielu z nas korzysta z aplikacji mobilnych na smartfonach, ale reklamy z nimi związane kojarzymy głównie z grami. Można i zdecydowanie warto promować też inne aplikacje.

Poniżej 5 głównych zalet tego rozwiązania

1. Aplikację można promować dla osiągnięcia 3 podstawowych celów:

  • instalacje aplikacji, gdy chcemy zachęcić nowych użytkowników do zapoznania się z nią,
  • zaangażowanie w aplikację, gdy chcemy, aby użytkownik do niej wrócił lub wykonał konkretną akcję (np. zakup wewnątrz systemu),
  • rejestracja wstępna na aplikacje, gdy chcemy wzbudzić zainteresowanie, zanim pojawi się ona w sklepie (tylko dla Google Play).

Dzięki tym rozwiązaniom docieramy do użytkowników na różnych etapach ich znajomości z konkretną aplikacją.

2. Reklamy te mogą wyświetlać się w całej sieci Google, czyli w:

  • wyszukiwarce po wpisaniu konkretnego słowa kluczowego związanego z aplikacją,
  • Google Play w wynikach wyszukiwania, w sekcji podobne aplikacje i na stronie głównej w sekcji proponowane dla Ciebie,
  • YouTube przy treściach podobnych do reklamowanej aplikacji,
  • sieci reklamowej i w Gmailu.

Dzięki temu zasięgowi możemy wyświetlać reklamy w formacie tekstowym, graficznym, ale również poprzez film promocyjny.

3. Telefony komórkowe odpowiadają za około 60% ruchu generowanego w internecie i wartości te rosną o kilka procent co roku

W samym Google Play jest ponad 3 miliony aplikacji, a miesięcznie dodawanych jest ich ponad 80 tysięcy. Te statystyki pokazują, że ich znaczenie i rola w naszym życiu będą się tylko zwiększać.

4. Kampanie te są w pełni mierzalne

Dostępne są statystyki dotyczące liczby instalacji oraz zakupów wewnątrz aplikacji.

5. Sama konfiguracja reklam jest prosta i intuicyjna

Potrzeba tylko przemyślanych materiałów marketingowych, następnie ustawiamy budżet i nasz oczekiwany koszt pozyskania klienta. Google samo dopasuje najlepsze dla nas grupy odbiorców.